14 Şubat 2016 Pazar

Türk Kahvesi ile Doğal Yüz Maskesi




Merhabalar…

Bugün son zamanlarda haftada bir rutin hale getirdiğim kahve telvesi maskemden bahsetmek istiyorum. Pazar sabahlarımın vazgeçilmezi olan kahvemi babaannemin çok sevdiğim fincanlarıyla şark köşemde içmenin güzelliği bambaşka bir keyif benim için. Belki bir gün sizinle de kahve muhabbetiyle bir arada oluruz bu en sevdiğim köşemde neden olmasın:)

Şimdi gelelim maskeyi nasıl yaptığıma. Öncelikle şekersiz olmak şartıyla bol köpüklü bir Türk kahvesi hazırlıyoruz kendimize.  Kahvemizi afiyetle yudumladıktan sonra fincanın dibinde kalan telveyi göz çevresi hariç tüm yüzümüze yavaş hareketlerle uyguluyoruz. 15 dakika beklettikten sonra ılık suyla yine yavaşça maskemizi yüzümüzden temizliyoruz.

Cildimde kuruma olduğu dönemlerde bir-iki damla zeytinyağı ekliyorum maskeme. Sonuç gerçekten de muhteşem. Cildimdeki canlılık ve yenilenme ilk yaptığım andan itibaren fark ediliyor hemen. Ve yumuşacık neme kavuşmuş taptaze bir cilt. Kahvenin içinde yer alan başta kafein olmak üzere bazı maddelerin cildin yenilenmesi ve bakımı için faydalı etkileri olduğuna inanılmaktadır. Ben cildime etkilerinden memnun kaldım, ancak her ciltte farklı etki gösterebilir. Maskenin içinde bulunan herhangi bir maddeye alerjiniz olup olmadığını anlamak için maskeyi bileğinizin ufak bir bölümünde 15-20 dakika bekletmekte fayda var.

Maskeyi ben başta da belirttiğim gibi hafta da bir uyguluyorum. 3 günde bir de uygulanabilir. Ancak cildiniz çok hassas ise on günde bir olarak uygulayabilirsiniz.

Böyle doğal tarifleri araştırıp denemeyi seviyorum. Yeni tarifler denedikçe bloğumda paylaşacağım. Keşfetmeye devam o halde. Sevgi ve güzellikle kalalım…:)


14 yorum:

  1. Çok merak ettiğim kahve telvesini anlamışsınız benim de cildim hassas elim gitmiyor böyle şeylere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki hassas ciltlerde tereddüt yaşanıyor böyle. Benim cildimde de hassasiyet var ama çok meraklıyım farklı maskeler denemeye..;)

      Sil
  2. Evet, bende denedim kahve telvesi maskesini ve yikadiktan sonra ciltte kadifemsi bir dokunuş etkisi uyor...yazin yapiyordum, bu kış hiç yapmadım desem :( iyiki hatirlattin cnm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen üşenip es geçiyoruz böyle mucizevi şeyleri haklısın canım..Ama diş fırçalamak gibi rutine dönüştürdüğümüzde beynimiz hatırlatacaktır bize..;)

      Sil
  3. bende haftada iki kez yapıyorum,bir çok markanın ürününü denedim, en iyi peeling bence türk kahvesi peelingi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle aynı zamanda içimiz de rahat oluyor yüzümüze ne sürdüğümüzü biliyoruz;)

      Sil
  4. Kahve telvesini daha once denememistim, cok merak ettim deneyelim bakalım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım memnun kalırsın..ki eminim öyle olacak memnun kalmayan duymadım çünkü ;)

      Sil
  5. peelingse ben varım ayoool :D takipteyim banada beklerim http://nuranseker.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Benim annem yazın her gece yapıyordu. Günde 5-6 fincan Türk kahvesi içen bir aileyiz çünkü. Cildine etkisini ben de görüyordum ama çok komik oluyordu gerçekten :D Çok dalga geçmişliğim var. Tabii çok sık yaptığı için uyarıyordum. Bu aralar unuttu, bu yazıyı görünce tekrar hatırlattım ona. Bloğunu çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dozunu ayarlamak gerekiyor elbette, bizde bu maskeyi annemle yapıp çok gülüyoruz birbirimize. O an da kapı çalsa gelecek kişi adına endişeleniyoruz:)
      Konukluğun için teşekkürler. Tebessümle:)

      Sil
  7. cildi çok güzel ve yumuşacık yapıyor, seviyorum bu maskeyi ;)

    YanıtlaSil