17 Nisan 2016 Pazar

Evde Manikür Rutini




Merhabalar…

Mutlu pazarlar diliyorum herkese. Bahar geldi diye bir coşku var içimizde. Ancak bahar yorgunluğu bu sene her zamankinden daha fazla etkiledi beni. Her saniye uyku hali ve üşengeçlikle kış mevsimini arar oldum.
Benim gibi fazla etkilenen varsa bol meyve ve bol su tüketilmesini tavsiye ediyorum değerli blogdaşlarıma.

Gelelim bugün ki konumuza. Özel günler haricinde çoğunlukla manikürümü evde kendim yapıyorum. Bakımlı eller şıklığın ve güzelliğin ilk şartı olmasından hareketle el bakımımızı ihmal etmemeliyiz. Bazı zamanlar üşengeçliğim baskın çıksa da el bakımıma özen gösteriyorum. Şimdi Pazar günlerimin bakım rutinlerinden biri olan manikür işlemine geçelim sözü fazla uzatmadan… 

  • Sıcak su dolu bir kaseye lavanta yağı veya limon suyu damlatıp parmak uçlarımızı 5-10 dakika kasenin içerisinde bekletiyoruz. Limon veya lavanta yağı eklenmiş su hem tırnaklarınızı dezenfekte edecek, hem de tırnak kenarlarında ki kütiküllerinizin yumuşamasını sağlayacaktır.
  • Tırnaklar istenen uzunluğa gelinceye kadar törpülenir. Metal törpüler tırnaklara zarar verebilir. Cam törpü daha yararlıdır, kâğıt törpüler ise tırnak yüzeyini parlatmaya yardımcı olacaktır.
  • Tırnakta ki ölü derilerden kurtulmak için kütikül çubuğu ile tırnak etleri geriye doğru itilir. Bu etlerin çok fazla ittirilmemesi gerekir, aksi takdirde tırnak etinin kanamasına neden olabilir. Enfeksiyon riskini arttırmamak için tırnak etlerinin kesilmesi ise tavsiye edilmiyor.
  • Tırnak etlerini yumuşatmak için vazelin ya da tırnaklar için özel üretilmiş besleyici yağlardan kullanabilirsiniz.
  • Son olarak manikür sırasında kullanılan araçları alkol ya da kolonya ile temizlemek daha hijyenik bir kullanım sağlayacaktır.
Yeni yazılarda görüşmek üzere. Sevgi ve güzellikle kalalım değerli blog dostlarım.. :)


18 yorum:

  1. Benim yaptıgım gibi anlatmışsın canım ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
  2. Ben manikürümü dışarıda yaptırsam da, her hafta mutlaka ılık suya lavanta yağı damlatıp ellerimi bekletiyorum ve sonrasında tırnak etlerimi itip, nemlendirici uyguluyorum bolca. El maskesi yapar gibi bol uyguluyorum nemlendiriciyi. Gerçekten işe yarıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin kendine göre farklı yöntemleri var..En önemlisi pratiklik..Nemlendirici uygulamakta zamandan tasarruf ettiriyor gerçekten de..

      Sil
  3. Ben de evde yapiyorum. Çok zaman kazandiriyor.

    YanıtlaSil
  4. Evde manikurunu yapmak en iyisi. Ancak keşke daha fazla resim ekleseydin ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar yorgunluğu üzerimden gidince bol bol eklerim artık ;)

      Sil
  5. Ne hoş tarif etmişsin yapasım geldi hemen :)))

    Bende ihmal edenlerdenim. Öyle ki bir ara kuaföre gidip düzelttireyim diye tırnaklarımı uzatıp uzatıp kendim kestim ihmal yüzünden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, ilham verebildiysem ne mutlu:)

      Sil
  6. Selam. ^^ Hemen aidei ziyarete geldim. :)
    Kuaförlerle uğraşacağımıza kendimiz yapsak daha iyi aslında. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşluklar getirdin, kesinlikle öyle hem daha hijyenik:)

      Sil
  7. Merhabalar blog'unuzu yeni keşfettim, bana da beklerim :)(: http://aycinmutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Tırnakların suda bekletildikten sonra törpülenmesi güçsüzleşmesine neden olabilir :) Kuru iken törpülenmesi daha dogru bir teknik olabilir diye düşünüyorum. Çok faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için..Tebessümle:)

      Sil
  9. Tırnak bakımı bana hep zor gelmiştir. Şekil vermek zoruma gidiyor sanırım. Faydalı bir yazı olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim konukluğunuz için. Sevgilerle:)

      Sil